Brendan Kennelly (1936, Ballylongford), költészete néha sikamlós, konkrét, mindennapi. Elkerüli az intellektuális önhittséget és az irodalmi magamutogatást, a költői nyelvvel szembeni magatartását egyik legemlékezetesebb művének címe foglalja össze: Poetry my Arse (Költészet a seggem). Egy másik legismertebb költeménye, az 1991-ben kiadott 400 oldalas The Book of Judas (Júdás könyve) az ír bestseller lista élén landolt. Szorgalmas és termékeny íróként több mint húsz verseskötetet publikált, ezek között találhatók: My Dark Fathers 1964-ben, Collection One: Getting Up Early 1966-ban, Good Souls to Survive 1967-ben, Dream of a Black Fox 1968-ban, Love Cry 1972-ben, The Voices 1973-ban, Shelley in Dublin 1974-ben, A Kind of Trust 1975-ben, Islandman 1977-ben, A Small Light 1979-ben és a The House That Jack Didn’t Build 1982-ben. Kennelly kiadott több antológiát is, többek között a Between Innocence and Peace: Favourite Poems of Ireland címűt 1993-ban, az Ireland’s Women: Writing Past and Present 1994-ben Katie Donovan és A. Norman Jeffares közreműködésével és a Dublines 1995-ben, Katie Donovannel. Két regénye is van: The Crooked Cross 1963-ban és a The Florentines 1967-ben. Három színdarabját is számon tartják. Kennelly beszéli az ír nyelvet, fordított ír verseket A Drinking Cup és a Mary című köteteiben. Összegyűjtött műfordításai 1989-ben Love of Ireland: Poems from the Irish címmel jelentek meg.